Duben 2015

A zase to jaro :-)

27. dubna 2015 v 21:20 | Ráďa
Vím, že se opakuju, ale jaro je prostě úžasné Úžasný.

V samotném centru Brna o víkendu:

Hezký večer!

Dobrá práce :-)

25. dubna 2015 v 19:25 | Ráďa |  Radosti
Dnes trošku z jiného soudku, a to z toho radostného Smějící se.

Odpoledne jsem vyrazila na kolo, byla by škoda nevyužít toho krásného jarního počasí. Dala jsem si celkem do těla. A v závěru jsem měla příjemné zpestření Úžasný.

Poslední úsek domů je do kopce, do celkem prudkého kopce. Ten kopec tam prostě na mě vždycky čeká a dělá mi milou společnost. Jediné, co se mění je jeho "výška". Když mám dobrou fyzičku, tak je to docela obyčejný kopec, ale když mám fyzičku horší, tak je to skoro Gerlach Smějící se.

Dnes jsem ještě před samotným stoupáním předjela dva kluky (cca 20 let, jsem už prostě stará a u této věkové kategorie jsou mé rozlišovací schopnosti mizerné). A opět zafungovala mužská ješitnost, takže kluci okamžitě šlápli do pedálů a hned mě předjeli. Nezávodila jsem s nimi, jela jsem si svým stabilním tempem s vidinou závěrečného kopce. Ale i tak jsem pořád jela v těsném závěsu za nimi a možná bych sama jela i rychleji.

A nastalo stoupání do kopce. Tak kluci to rozjeli a moc jim to teda nešlo, hlavně ta práce s přehazovačkou S vyplazeným jazykem. Takže jsem předjela prvního, pak i druhého a šlapala jsem nahoru. Ten druhý na mě zavolal: "Super práce!". Tak to mě potěšilo a kopec jsem vyfičela a nahoře jsem nemohla popadnout dech.

Udělalo mi to radost, tak se trapně chlubím Úžasný.

Proteinový cupcake

22. dubna 2015 v 20:33 | Ráďa |  Recepty
Na tento recept jsem narazila náhodou a za vše může TOTÁLNÍ PŘEBYTEK BÍLKŮ v mé domácnosti. Objednávala jsem si ve fitness e-shopu samostatné bílky, přeci jen jsou pro přípravu pokrmů zdravější než celá vejce. Prodávají se v plastové lahvi o objemu 1 litr a minimální odběrové množství je 5 lahví. Takže strašně moc, ale byla jsem domluvená se známou, že si hned 3 lahve ode mě odkoupí. Ale chyba lávky. Poté, co jsem vše zařídila, objednala a zaplatila, mi milá známá oznámila, že si to rozmyslela. No, a teď mám v komoře "přebílkováno". Trvanlivost je do 14.5. a naštěstí se mi už podařilo 2 lahve prodat.

Včera jsem na netu hledala recepty z bílků a narazila jsem na tento (jednoduchý, zdravý a RYCHLÝ):

PROTEINOVÝ CUPCAKE

Potřebujeme (na 1 porci):

3 bílky
2 odměrky proteinu
kakao

Postup:

Bílky, protein a kakao smícháme a důkladně vyšleháme. Směs vložíme do hrníčku a dáme do mikrovlnky na střední výkon na 1,5 - 2 minuty. Hlídáme, aby nám při "mikrovnění" směs z hrníčku neutekla. Necháme vychladnout a podáváme s čerstvým ovocem.

Je to neskutečná dobrota Úžasný !!!

Tvarohové placky

18. dubna 2015 v 17:20 | Ráďa |  Recepty
Na tyto placky/koláčky/sušenky či jak tento výtvor nazvat jsem narazila na "zdravých" webech již několikrát. V týdnu jsem se rozhodla, že je vyzkouším. A výsledek byl více než překvapivý. Tyto zdravé, na přípravu jednoduché placky byly fakt výborné. Tak jsem se rozhodla, že je dnes opět upeču a trošku zaexperimentuju.

Terénní běh

12. dubna 2015 v 18:52 | Ráďa |  Cvičení
Zní to hodně honosně a sofistikovaně: T E R É N N Í - B Ě H S vyplazeným jazykem. Určitě si většina z vás představí běh přes hory a přes doly, sem tam dokonce bažinou a močálem a případně i nějakou tu zrádnou překážku v podobě stáda krav. Ne, pro mě terénní běh znamená, že se prostě neběhá jen a jen po rovině, ale běhací terén se vlní. Takže do kopce (horší varianta Nerozhodný) a z kopce (lepší varianta Mrkající). Za předpokladu, že start a cíl je v jednom místě, takže jsou obě varianty více méně vyvážené, pokud nejedete do kopce MHD.

Já jsem si svůj kopec byla omrknout už minulé (velikonoční) pondělí. Tehdy jen tak procházkovou chůzí a byla pěkná zima, poletoval sníh a já jsem šla dokonce v rukavicích. Kopec se nachází v Brně, je to jeden ze zalesněných kopců přímo ve městě a k tomuto místu mě váže hned několik nostalgických vzpomínek (ááách, romantika Líbající). Mám to místo moc ráda a sama se divím, že jsem tu tak dlouho nebyla. Terén jsem obhlídla včetně dodatečné tréninkové trasy na (asi už bývalé) lyžařské sjezdovce, kde je 198 schodů z dřevěných schodů z prken vedoucích po kraji horní části sjezdovky. Ideální tréninkový materiál S vyplazeným jazykem. Teoretická příprava včetně parkování byla dokončena (obecně se dá říct, že teorie mi jde Smějící se) a můžu začít.

Špenátovo - čekankový nákyp

11. dubna 2015 v 19:04 | Ráďa |  Recepty
Nejlepší recepty vznikají nejčastě naprosto náhodně. A nejinak je tomu i u totohot receptu. Dal by se zařadit do sekce "likvidujeme zbytky z ledničky" a za mě má hodně vysoké hodnocení a rozhodně jej nedělám naposledy.

Jen bych chtěla upozornit na hořkou chuť čekanky, někomu prostě může vadit (stejně jako někdo nepozře olivy, tatarák nebo dršťky S vyplazeným jazykem).

Úlovky X.

11. dubna 2015 v 18:43 | Ráďa |  Potraviny
Dnes jsem měla nečekaně volnou sobotu, takže jsem část dopoledne využila k nákupu ve zdravé výživě. Já tedy nakupování nesnáším moc nemusím, ale mám dvě výjimky. První jsou outdoorové obchody, kde bych dokázala strávit hodiny a kochat se všemi těmi vymoženostmi a druhými jsou právě obchody se zdravou výživou. Obou typech obchodů bych byla schopná utratit majlant Úžasný.

Tak jsem vyrazila do mého nejoblíbenějšího a zároveň jediného, který má v Brně otevřeno i v sobotu dopoledne. Tento obchod mám ráda nejen díky zajímavému sortimentu, ale v obchodě panuje takový příjemný klid a pohoda a je tam vždy neuvěřitelné ticho, i když je v obchodě více nakupujících. Prostě takové kouzelné místo. A já mám navíc moc ráda ty jejich proutěná nakupovací košíky S vyplazeným jazykem.

Úlovky IX.

4. dubna 2015 v 20:25 | Ráďa |  Potraviny
Opět jsem měla možnost "ulovit" (zní to skoro, jako bych musela vyrazit do lesa a nějakou tu potravu opravdu ulovit) nějaké novinky do mého jídelníčku:

Na internetu jsem si objednala sadu "másel" do ranní kaše: z pistácií, vlašských přechů, mandlí a z kešu oříšků. Zatím jsem otevřela to mandlové a v kaši je opravdu vynikající.

Koláč s řepou a kozím sýrem

4. dubna 2015 v 14:47 | Ráďa |  Recepty
Když jsem na tomto blogu http://www.delicious-blog-lucie.cz/ narazila na recet na koláč s řepou a kozím sýrem, bylo jasné, že jakmile budu mít po několikatýdenní odstávce v provozu novou troubu, že toto bude jeden z prvních receptů, který vyzkouším. A dnes dopoledne jsem měla čas a kupodivu i všechny ingredience, tak jsem se pustila do pečení. Kombinaci chuti červené řepy a kozího sýra mám opravdu moc ráda:

Květáková pizza podruhé

1. dubna 2015 v 19:34 | Ráďa |  Recepty
Mám po mnoha týdnech zapojenou novou troubu ... JUPÍÍÍÍÍÍÍ Úžasný !!!!!

Tak jsem ji hned musela vyzkoušet. Základem dnešního pečení květákové pizzy byl tento (již odzkoušený) recept: http://radinsen.blog.cz/1501/kvetakova-pizza, ale musela jsem trošku improvizovat. Mozarellu jsem doma neměla, nahradila jsem ji v těstě šmakounem. A jelikož je zítra zelený čtvrtek, tak jsem se rozhodla udělat pizzu špenátovou. Část špenátu jsem zamíchala i do samotného těsta, zbytek jsem ochutila česnekem a dala na těsto. V závěru jsem ještě na pizzu dala kousky uzeného lososa a strouhaný sýr.