Červenec 2015

Celozrnné tortily s kozím sýrem

31. července 2015 v 15:58 | Ráďa |  Recepty
V Tescu se nově objevily naprosto vynikající celozrnné tortily. Cenově nevycházejí zrovna nejlevněji (i když tento týden jsou v akci Úžasný), ale když se jí k obědu nebo k večeři např. na cestách, tak je cena více než příznivá. I studené totiž chutnají výborně.

Tortily lze připravovat na tisíce způsobů, já je dělám nejčastěji se šunkou, sýrem a cibulí a samozřejmě nesmí chybět PIŠTA (http://radinsen.blog.cz/1506/pista). Teď ovšem u mě vede tortila s mojim oblíbeným kozím sýrem a rukolou (a s pištou).

A zase ten Mikulov :-)

28. července 2015 v 18:52 | Ráďa |  Cestování
V neděli jsem navštívila opět krásný Mikulov. "Prošmejdila" jsem už kus světa a musím říct, že spolu s okolními pálavskými kopečky to je jedno z nejkrásnějších míst na světě (spolu s Tatrami, Budišovicemi, Klaipedou, Vídní a Ushuaiou). A já mám navíc teď obrovské štěstí, že od minulého týdne máme v Mikulově nové rodinné "sídlo", takže tam budu pořád, jak to jen půjde Úžasný. V pátek jsem dostala klíče:

Z mého talíře (krabičky) VIII.

24. července 2015 v 21:45 | Ráďa |  Potraviny
Zítra mě opět čeká práce č. 2, ovšem tentokrát jedu jen jako "dvojka", takže vlastně takový výlet. Ano, budu vstávat ve 4 hod ráno a domů se vrátím před půlnocí Mrkající, což asi v sobotu to, co si přeju .

A je potřeba si připravit jídlo na ten dlouhatánský den:

Ke snídani budou vločky a chia semínka, ráno k nim přihodím ovoce a kešu máslo, na svačiny celozrnné tortily s kozím sýrem a rukolou. A na oběd a na večeři kuskus s cuketou, pištou a tu(č)ňákem. A samozřejmě i pár tyčinek. Na obrázku chybí zelenina a třešně, které mi také zpestří zítřejší výlet.

HEZKÝ VÍKEND Úžasný !!!

Z mého talíře (krabičky) VII.

23. července 2015 v 18:32 | Ráďa |  Potraviny
A i když je neuvěřitelně horký červencový týden, jíst se musí Úžasný.

Pondělní snídaně, knackebrot, máslo, strouhaný sýr, zelenina:

"Hot" Dog Sitting - hlídání pána psa

21. července 2015 v 20:38 | Ráďa |  Radosti
Setkali jsme se jen párkrát, a to vždy v přítomnosti jeho pána, na kterého je neuvěřitelně fixován a také v přítomnosti rumunského "bastarda" (úžasného voříška), který do jeho poklidného jedináčkovského života vstoupil před dvěma lety a totálně ho rozhodil Úžasný. Pán pes mě vždy ignoroval, jen výjimečně se nechal podrbat za uchem nebo snědl nabízený piškot. Jinak jsem pro něj byla vzduch. Kolie jsou povahově velmi specifická plemena a rozhodně se nedají utáhnout na vařené špagetě. Jsou urážlivé, tvrdohlavé a trucovité. Tedy nic, kde bych uplatnila své hlídací zkušenosti s labradory, zlaťáky, rumunskými bastardy a (skoro-psy) jorkšíry nebo morčaty S vyplazeným jazykem.

Z mého talíře (krabičky) VI.

20. července 2015 v 6:45 | Ráďa |  Potraviny
Víkend máme u konce a zde je pár fotografií mojich víkendových jídel Usmívající se.

Ranní smoothie nesmí chybět, tentokrát z banánu, melounu a malin:

Neděle, 19.7.2015

20. července 2015 v 6:43 | Ráďa
Dnes tedy opravdu horká neděle Úžasný. Odpoledne to vypadalo, že bude bouřka a já jsem doufala, že se příjemně ochladí jako včera i předevčírem, ale bohužel žlutá koule pálila až do večera.

My jsme dnes opět brzy ráno vyrazili s hafanem na procházku a uživalI si chladný ranní vzuch a hlavně klidné nedělní ráno bez lidí (a bez vodítka Mrkající). Poté jsem vyrazila na kolo, stejně jako včera jsem si dala "zahřívacích" (v 8 ráno bylo už 28 stupňů) 10 km po rovině a pak 3 malé tréninkové kopce (haha, kopečky). Domů jsem dorazila totálně zplavená. A pak jsme už jen zabarikádovaní v bytě vyhlíželi s hafanem západ slunce Úžasný.

Cuketové nudle

19. července 2015 v 16:03 | Ráďa |  Recepty
Na recepty s cuketovými nudlemi jsem nedávno narazila v jedné internetové diskuzi. jedná se o zdravou a lehce stravitelnou náhražku klasických těstovin. Cuketa je dobrá (nejen k jídlu), ale také na vlasy, nehty a pokožku. Dále podporuje imunitu a díky detoxikačním schopnostem pročišťuje náš organismus. A chrání naše oči Úžasný.

Postup je velmi jednoduchý. Cuketu omyjeme a škrabkou na zeleninu krájíme tenké nudle tak dlouho, dokud se nedostaneme k jádřinci cukety. Pozor na odhad množství, počítejte s tím, že jádřinec tvoří téměř polovinu cukety, tak ať nedopadnete jako já dnes, kdy jsem místo oběda měla nakonec jen lehký předkrm S vyplazeným jazykem. Nudle povaříme 2 minuty ve vroucí vodě, zcedíme a propláchneme studenou vodou, Podáváme dle libosti s ingrediencemi, které máte rádi ke klasickým těstovinám. Já jsem je dnes měla se sušenými rajčaty.

U kocoura toulavého

17. července 2015 v 19:51 | Ráďa |  Radosti
Včera jsem měla nějaké zařizování ve Žďáru nad Sázavou. Byla jsem zde jen párkrát, ale troufám si tvrdit, že mám toto město ráda. Jednak odsud pochází mí předci z taťkovy strany, nachází se zde nádherný kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře (je zapsán na Seznamu kulturního děditství UNESCO) a taky zde sídlí hned dva moji zaměstnavatelé práce č. 2.

Jednání bylo fajn, hezky jsme si popovídali a domluvili vše podstatné poměrně rychle Úžasný.

Vloni na adventním zájezdu do Vídně jsem měla dva klienty ze Žďáru, kteří mi vykládali o své nové kavárně a vinárně, kterou si zde otevřeli kousek od náměstí. A jelikož jsem měla velikou chuť na nějaké dobré kafe a byla jsem nedaleko centra, rozhodla jsem se kavárnu najít. Našla jsem jednu, která podle popisu odpovídala, ale opravdu si nejsem jistá, jestli je to právě ona.

Každopádně pokud budete někdy ve Žďáru nad Sázavou a dostanete chuť na dobré kafe a třeba i na něco sladkého k tomu, určitě vám mohu doporučit kavárnu U kocoura toulavého. Mají malou zahrádku před kavárnou a interiér je moc hezký.

Z mého talíře (krabičky) V.

15. července 2015 v 19:26 | Ráďa
A je čas na nějaký článek o jídle. Mám za sebou sobotní celodenní výlet, na který jsem si brala všechno jídlo s sebou, cyklo neděli a v pracovním týdnu již standardní režim.

V sobotu jsem vstávala ve 4 hod ráno a domů jsem se vrátila před 11. hod večerní. Ráno jsem tělo nastartovala ovocným smoothie. S sebou jsem si nachystala toritly s lučinou, pištou, šunkou, sýrem a lupením. Tortily jsem měla na snídani a dopolední svačinu a také na večeři. K nim jsem měla ještě krabičku se zeleninou. A během dne jsem si dala cuketu s pištou a kuskusem, měla jsem s sebou dvě porce. Jídla bylo akorát a vzhledem k fyzickému výkonu jsem tělo jídlem nikterak nezatěžovala.