Září 2016

Brněnský hotel Avion

18. září 2016 v 7:33 | Ráďa |  Cestování
Ve čtvrtek jsem měla možnost nahlédnout do interiéru unikátního hotelu Avion. Dlouhá léta, když jsem kolem této stavby chodívala, jsem netušila, že se jedná o takový unikát. Vždycky jsem si myslela, že tato v posledních desetiletích chátrající stavba byla postavena v úzkém prostoru mezi dvěma obytnými domy, aby vyplnila prostor na jedné z hlavních pěších zón Brna. Jednou jsem dokonce byla uvnitř, to zrovna byly prostory bývalé kavárny v pronájmu a uvnitř se provozovala poměrně hnusná internetová kavárna.

Hotel Avion, pohled z ulice / interiér hotelové kavárny

Ratatouille

13. září 2016 v 18:59 | Ráďa |  Recepty
Receptů na tento zeleninový pokrm existuje nekonečně mnoho. Před několika lety jsem na této dobrotě ulítávala celé léto, pak jsem na ni zapomněla a až o víkendu jsem si ji opět dopřála. Já dělám variantu, ve které nechávám vyniknout skvělou chuť lilku.

Potřebujeme:

1/2 plechovky nakládaných krájených rajčat
Olivy
2 lžíce olivového oleje
Bazalku a oregano (ideálně čerstvé)
Sůl, pepř dle chuti

A jdeme na to:

Lilek nakrájíme na kolečka (cca 1 cm silná), osolíme je z obou stran a necháme 45 min vypotit. Poté lilek opláchneme, osušíme papírovou utěrkou a nakrájíme na kostičky. Cibuli a česnek nakrájíme nadrobno. Cuketu i papríku také nakrájíme na kostičky. V pánvi rozpálíme olej, osmahneme cibuli i česnek, následně přidáme lilek a cuketu, také je osmahneme. Ztlumíme "oheň" a pánev přikryjeme pokličkou (pokud máme kvalitní pánev, nemusíme podlévat). Po 10 minutách přidáme ke směsi papriku, nakládaná rajčata a bylinky. Směs dusíme dalších 10 - 15 minut. Podle potřeby dosolíme a dopepříme.

DOBROU CHUŤ Úžasný !!!

Z mého talíře (krabičky) XL.

10. září 2016 v 12:27 | Ráďa |  Potraviny
Jubilejní 40. článek této rubriky a mě toto jubileum čeká za dva týdny Mrkající.

A začnu ranním smoothie, toto je sice velmi nezvhledné, za to plné vitamínů, z banánu, borůvek a špenátu:

Když mám volnou sobotu, tak mám dost času na jinou než vločkovou snídani. Tentokrát vyhrály palačinky s bobulemi:

A když je i volná neděle, tak je dostatek času na přípravu slané snídaně:

A další ze slaných snídaňových variací:

A přejděme k víkendovým obědúm, toto jsou těstoviny s nakládanými rajčaty a bazalkovým pestem, k tomu polníčkový salát:

Po dlouhé době jsem dělala ratatouille a myslím, že si jej teď budu dopřávat častěji:

A sushi nesmí prostě v mém jídelníčku chybět:

Tento týden byl ve znamení polníčku. Polníček je velmi chutný, jen dostat z kořínků tu hlínu je téměř nadlidský úkol:

V pracovním týdnu poctivě "krabičkuju". Vpravo jsou vločky s ostružinou (ráno přidávám ještě jogurt a čerstvé ovoce) a vlevo je zeleninový salát s avokádem na odpolední svačinu:

I když je venku nádherné letní počasí, na trhu jsou už k dostání pro mě typické podzimní potraviny:

DOBROU CHUŤ Usmívající se !!!

Style Cafe Vyškov aneb vzpomínky na Afriku

7. září 2016 v 18:22 | Ráďa |  Potraviny
Dnešní článek bude z hodně nezdravého soudku S vyplazeným jazykem, i když někdy je prostě potřeba hřešit Úžasný.

Na našem posledním africkém výletě jsme se mimo jiné seznámili i s váženým pane kavárníkem. Byl jedním z našich spolucestujících. Od počátku bylo jasné, že svou prací žije, protože nás neustále zahrnoval vyprávěním o jeho kavárně, o zákuscích, o lahodné kávě a neskutečně dobrých dortech. Věřte, že po několika dnech, kdy jsme konzumovali sice výbornou místní stravu, jsme při jeho vyprávění slintali jako stádo krav nakažených slintavkou Mrkající. A taky se projevoval kávový "absťák". Ke konci zájezdu jsme jeho sladkých řečí měli plné zuby, přesto jsme se domluvili, že po-dovolenkový sraz uděláme u něj a část těch delikates ochutnáme. A jelikož víme, jak to s těmi po-dovolenkovými srazy z velkých cest bývá (no, nikdy se neuskuteční S vyplazeným jazykem), tak jsme návštěvě moc šancí nedávali.