Prosinec 2016

PF 2017

25. prosince 2016 v 18:47 | Ráďa |  Radosti
Moji milí čtenáři,

jsem moc ráda, že jste v roce 2016 navštívili můj blog. Někteří se zde vrací a někteří přidávají milé komentáře. Právě vám a také všem ostatním bych chtěla popřát VŠE NEJLEPŠÍ DO NOVÉHO ROKU. Hodně zdraví, lásky, pohody a hlavně splnění tajných přání Usmívající se.

Já si teď nazuji toulavé boty a trošku se po roce zase potoulám po Africe.

V novém roce opět na viděnou Smějící se!
Ráďa

Hubník

22. prosince 2016 v 18:28 | Ráďa |  Recepty
Tento recept jsme objevili před lety v televizním pořadu Prostřeno. Tehdy to byla jedna z prvních sérií a tehdy to byl celkem zajímavý pořad o vaření. Již několik let se tomuto pořadu, který je momentálně o všem jen ne o vaření, vyhýbám. Ale tento recept nás zaujal, hubník jsme vyzkoušeli a od té doby je našim pravidelným štědrovečerním pokrmem. Dáváme si ho k obědu (na zlaté prasátko tak nějak nevěříme S vyplazeným jazykem).

První jsem připravovala tento týden, měli jsme s "Pánem" náš Štědrý den.

I když název receptu zní jako nějaká zázračná hubnoucí potravina, tak vás musím zklamat Nerozhodný. Jmenuje se po houbách, které jsou dominantní surovinou tohoto pokrmu.

Adventní Vídeň č. 694679923

12. prosince 2016 v 22:18 | Ráďa |  Cestování
V neděli jsem průvodcovala moji oblíbenou Vídeň a jak jsem již psala v posledním vídeňském článku, letos jsem si vyhlásila vídeňskou výzvu - při každé návštěvě poznej 3 nová místa. A zde je report č. 2 a úlovků dokonce více:

1. SECESSION

Kolem této zajímavé budovy jsem s některými řidiči najížděla do centra Vídně několikrát. Já osobně jsem jí podle zlaté kopule říkala "zlatý květák S vyplazeným jazykem". Vždycky jsem se modlila, aby se mě klienti neptali, co že to je za budovu. Byla jsem připravena předstírat minimálně hluchoněmost a v záloze jsem si nechávala i částečnou slepotu. A samozřejmě jsem si pokaždé říkala, že si doma dohledám, o jaký objekt se vlastně jedná. Popravdě, ani jednou jsem tu myšlenku neudržela v hlávce do příjezdu domů. Až nyní jsem se k ní vydala.

Tato bílá budova s dominantní zlatou kopulí tvořenou mozaiku listů (fakt to není květák) byla postavená ve stylu vídeňské secese a byla dokončena v roce 1898 podle plánů architekta Josefa Maria Olbricha. Vznikla jako sídlo a galerie uměleckého spolku zvaného Secession, který vznikl v roce 1892, kdy se řada mladých umělců pod vedením Gustava Klimta oddělila od konzervativní Společnosti vídeňských umělců sídlící v Künstlerhausu. Dnes jsou zde k vidění díla především rakouských umělců Gustava Klimta a Egona Schieleho.

Adventní Vídeň č. 694678922

10. prosince 2016 v 3:04 | Ráďa |  Cestování
Adventní Vídeň prostě miluju. Jezdím ji každý rok a i letos si ji dopřeju 3x. Plus jednou i soukromě Mrkající. Toto město mám opravdu ráda a nepřestane mě překvapovat v jakoukoli roční dobu. Ne, nebudu zde psát o trzích u radnice a historii Stephansdomu nebo o muzeích. Takových článků je všude plno (ale o jídle a pití to trošku bude Smějící se).

Letos jsem to pojala trošku jinak. Jelikož mám jako průvodce ve Vídni i volno, protože klienti mají rozchod na trhy, tak jsem si letos vyhlásila takovoy malou vídeňskou výzvu - při každé návštěvě poznej 3 alkoholické nápoje nová místa. A zde je první report:

1. VĚŽ STEPHANSDOMU

Ano, nikdy jsem tam nebyla. Až minulou neděli jsem si vyšlápla 343 schodů, abych měla krásný výhled a slunečný na odpolední Vídeň a také na nádhernou střechu Stephansdomu. Ano, stálo to za to. Jen škoda, že nahoře není nějaký balkón nebo nějak jinak řešený otevřený prostor. Výhled z věže je jen přeš trošku špinavá okna. A můj mobil si s tím moc neuměl poradit (a ti cicmající se milenci u okna s nejlepším výhledem mě taky štvali S vyplazeným jazykem).

Adventní Bratislava

9. prosince 2016 v 16:07 | Ráďa |  Cestování
Do Bratislavy jezdím ráda. Z Brna je to kousek a toto naprosto extrémně excentricky položené hlavní město Slovenska, které nemá metro S vyplazeným jazykem, má prostě své kouzlo. Myslím, že mu ho dává především nádherný Dunaj. Já jsem měla možnost navštívit adventní Bratislavu minulou sobotu v rámci kombinovaného zájezdu "Adventní Schloss Hof a Bratislava". O příjemně stráveném čase na Schloss Hofu jsem psala zde a nyní je řada na druhé půlce zájezdu, na Bratislavě.

Bratislavský svařák

Z mého talíře (krabičky) XLVIII.

8. prosince 2016 v 18:33 | Ráďa |  Potraviny
A jsem zde s další várkou fotek z mé oblíbené rubriky. Tak pojďme na to Usmívající se.

Tuto snídani (tedy spíše první snídaňový chod) bych nazvala "vzpomínkou na léto". A že nám chutnal:

Druhý snídaňový chod, tentokrát z edice "vaří Pán", žitný chléb s máslem, brusinkovou marmeládou a 85% Lindt čokoládou:

Adventní Schloss Hof

7. prosince 2016 v 18:54 | Ráďa |  Cestování
Největší rakouský zámecký komplex se nachází východně od Vídně a ze zámecké terasy dohlédnete přes Dunaj na okrajovou část Bratislavy. Takže z jižní Moravy je to opravdu kousek.