Leden 2017

CAREVNY JDOU NA KILIMANJARO - den 2.

31. ledna 2017 v 18:55 | Ráďa |  Cestování
MACHAME HUT (3000 m n. m.) - SHIRA CAMP (3840 m n. m.)
↑ 840 výškových metrů

Budíme se do relativně chladného rána. Před stanem na nás čeká v misce teplá voda pro ranní hygienu. Tábor hučí jako včelí úl, všichni vstáváme téměř zároveň a z dálky se opět ozývají "budovatelské" pokřiky americké skupiny. Snídaně je opravdu královská. Menu začíná ovesnou kaší, následuje typický anglický chod - vaječná omeleta, párky, palačinky a ovoce. My jsme si na snídani dávali většinou jen ovesnou kaši, do které jsme si z vlastních zásob přidávali čokoládu a rozinky. A samozřejmě jsme se denně dopovali i vynikajícím ovocem, které jsme (tuším) 2x doplnili palačinkou. Musím říct, že jsem kuchaře opravdu obdivovala za to, jaká úžasná jídla dokáže v tak skromných podmínkách připravit.

Výhledy cestou do Shira camp (prosinec 2016)

CAREVNY JDOU NA KILIMANJARO - den 1.

28. ledna 2017 v 19:15 | Ráďa |  Cestování
MACHAME GATE (1800 m n. m.) - MACHAME HUT (3000 m n. m.)
↑ 1200 výškových metrů

A je to tady. Po včerejším příletu, jednom ztraceném batohu (shledám se s ním až za dva dny) nastává den D, tedy první den výstupu na Kilimanjaro. V 10 hod nás v hotelu vyzvedne řidič a my vyrážíme k bráně Národního parku Kilimanjaro, k Machame gate. Zde se seznámíme s naším týmem, který nás bude v následujících dnech doprovázet. Hlavní průvodce Aron je stejný jako vloni, stejně tak kuchař Matyas a komorník Phillipe (paráda). Nosiči přebírají naše zavazadla a podpůrný tým vyráží na cestu. My ještě podstoupíme nezbytné formality jako je např. zápis do knihy evidence turistů, kteří se na "Kili" vydávají a fasujeme obědový balíček. S sebou si neseme v příručních batozích jen jídlo a pití na výstup, pláštěnku a další vrstvy oblečení (samozřejmě i foťák, mobil, peníze a další osobní věci). Zbytek nesou nosiči.

Nosiči na "Kili"

CAREVNY JDOU NA KILIMANJARO - praktické informace

21. ledna 2017 v 15:27 | Ráďa |  Cestování
Ještě než přejdu k samotnému výstupu, ráda bych vás seznámila s tím, jak to na "Kili" chodí organizačně. Následující informace vycházejí z mých osobních zkušeností ze dvou pokusů o výstup. Samozřejmě že se mohou lišit od zkušeností jiných turistů, někomu může připadat zázemí s "x" nosiči, kuchařem a spol. jako naprostá rozmazlenost a degradace výkonu (ano, ne nadarmo je název cestopisu CAREVNY JDOU NA KILIMANJARO). Podmínky při obou výstupech byly hodně podobné a stejně tak i ostatní turisté je měly téměř totožné. Jestli to jde i jinak, nevím. Já osobně bych se tam na vlastní pěst nikdy nevydala. Poprvé jsme měli výstup na "Kili" jako součást třítýdenního zájezdu. Výstup na "Kili" byl naplánován na poslední týden a trval 6 dnů. Tehdy jsme to nedali a shodli jsme se, že 6 dnů je opravdu málo.

Co teď cvičím?

18. ledna 2017 v 18:38 | Ráďa |  Cvičení
Po dlouhé době cvičící článek Usmívající se. Během výstupu na Kili a následném přeletu zpět domů moje tělo dostalo opravdu zabrat. A vrátilo mi to i s úroky. Takže jsem v podstatě až do minulého víkendu jen chodila do práce a odpočívala (no, dobře, prala jsem, vařila, uklízela a tak). Minulý víkend jsem se rozhodla začít opět sportovat. Na běh momentálně není počasí, takže jsem hledala alternativy.

SPINNING

Kolo je moje láska a i spinning mě vždy bavil. Naposledy jsem na něm byla před dvěma lety. Od té doby jej v onom fitcentru značně omezili,přednost dostaly modernější aktivity. Takže jsem hledala a našla jsem jedno zajímavé sportovní centrum. Ale já se znám. Pro mě je strašně nepříjemné jít někam poprvé, do neznáma. Naštěstí jsem o víkendu přibrala kolegyni a nebylo cesty zpět. A já jsem zase zažila ten super pocit po odmakané hodině.

A chodím pravidelně Usmívající se.

K2 HIKING

Pro mě novinka, na kterou mě pozvala kamarádka. Premiéry jsem se bála, ale bylo to zbytečné. Lektorka byla skvělá a já jsem si pořádně mákla.

S kamarádkou si z tohoto cvičení uděláme minimálně nedělní večerní sedánek "chodánek".

JÓGA

Jsem maximálně neohebná. Ale snažím se ráno zařadit pár power jógových protahovacích cviků. Teď jsem narazila na velmi zajímavou novou sestavu a tento týden ji testuju.

O výsledku vás budu informovat.

Z mého talíře (krabičky) XLIX.

15. ledna 2017 v 14:12 | Ráďa |  Potraviny
Po delší době opět pár jídel z mého talíře (krabičky) Usmívající se.

Snídaňová krabička pro příjemný začátek pracovního dne:

CAREVNY JDOU NA KILIMANJARO - úvod

10. ledna 2017 v 16:50 | Ráďa |  Cestování
O cestování po Africe jsem snila již v době totality v dávném minulém století a dodnes si pamatuju, jak jsem při hodinách zeměpisu na základní škole, když jsme probírali Afriku, spolužáků tvrdila, že se tam jednou podívám. Tenkrát to byla utopie. Mým největším snem bylo navštívit Mys dobré naděje a vystoupat na nejvyšší horu Afriky - na Kilimanjaro.

"Kili"

Cesta za mým snem - JSEM V CÍLI

5. ledna 2017 v 19:33 | Ráďa |  Radosti
A je to za mnou a dopadlo to skvěle!

Bolelo to, sáhla jsem si níž než na dno. Byly chvíle, kdy jsem svého rozhodnutí litovala, 49865x jsem si nadávala do totální krávy transjordánské, 8567x jsem to chtěla vzdát, přísahala jsem, že všechny moje další dovolené budou jen do Bibione a že se ze mě stává "domased".

Nakonec jsem dne 2.1.2017 uskutečnila jeden ze svých největších afrických snů a v 7:57 místního času jsem vystoupala (vyplazila se) na nejvyšší horu Afriky - na Kilimanjaro.

Je to nejen střecha Afriky, ale i MOJE STŘECHA SVĚTA, protže výš už fakt nikdy nelezu.