Duben 2017

Velikonoční Praha

24. dubna 2017 v 19:08 | Ráďa |  Cestování
Ano, naše hlavní město. Lidé ho buď milují, nebo ho rádi nemají. Co jsem měla možnost poznat, tak naprosto stejně to funguje i na Slovensku, v Maďarsku nebo v Polsku.

Já pocházím ze severní Moravy. Od mala slýchávám na Pražáky, tedy vlastně na Pepíky, jak se jim u nás říká, jen samé jedovaté poznámky. Nevím, kde se tento negativní vztah vzal, ale někdy mám pocit, že existuje odjakživa.

Vltava a Karlův most

Velikonoční Bratislava

22. dubna 2017 v 16:56 | Ráďa |  Cestování
Původně jsem plánovala o Velikonocích odpočinek, protože průvodcovská sezóna se blíží a já budu zase v jednom kole. Ale nakonec to vše dopadlo úplně jinak a já jsem v těch čtyřech volných dnech navštívila hned tři hlavní města. A jako první na seznamu byla slovenská metropole.

Bratislavu mám ráda, toto excentricky uložené hlavní město je mi sympatické. Dunaj mu (jako každému městu s velkou řekou) dává osobitý ráz, historické centrum je opravdu velmi malé a každý asi zná přirovnání tvaru Bratislavského hradu k obrácenému stolu. A jelikož České dráhy momentálně nabízejí jednosměrnou jízdenku Brno - Bratislava za 193 Kč (Kájo, díky za tip na jízdenku, na Slavín i na Mondeiu), tak jsem si pro návštěvu tohoto města asi čtyři týdny před Velikonocemi vybrala na volný pátek právě návštěvu Bratislavy.

Bratislavský hrad

Z mého talíře (krabičky) LIII.

12. dubna 2017 v 5:38 | Ráďa |  Potraviny
Ano, po relativně dlouhé době jsem zpět s touto mou velmi oblíbenou rubrikou Usmívající se. A jdeme na to.

Pokud o bílkoviny v podobě výrobku firmy PAPEI - za mě tedy s naprosto tupým názvem (děsím se toho, že některého výrobce toaletního papíru napadne nazvat svou značku "kakei" nebo výrobce kondomů bude na trh expandovat s novou značkou píp píp, toto je slušný blog). Ale. Cíl splněn, bílkoviny tělu dodány. jen nevidím důvod, proč se k němu vracet. Pokud potřebujete nahonit bílkoviny, kupte si toto. Je to bez chutí a bez zápachu, takže si můžete dochucovat podle libosti.

(Zase) Pálava a Mikulov

9. dubna 2017 v 15:08 | Ráďa |  Cestování
Budu se opakovat, ale za mě je Pálava jedno z nejkrásnějších míst na světě. A že jsem už těch míst po naší zeměkouli projezdila. Pamatuju si, když jsme po revoluci jezdili s rodiči na lyže do Alp, tak už tehdy mě tato nejjižnější část jižní Moravy fascinovala.

Každopádně při každé cestě zpět autobusem značky Karosa jsem záviděla spolucestujícím, kteří vystupovali v Mikulově. Ano, Mikulov byl tehdy první zastávkou na české straně, kde byl telefonní automat (schválně, kdo pamatuje?), odkud se dalo konečně po týdnu zavolat rodinným příslušníkům, že žijete a přibližně v kolik hodin vás mohou vyzvednout. Ano, píšu o 90. letech minulého století. Nezáviděla jsem tehdy mikulovským to, že jsou doma a před námi je ještě tříhodinová cesta. Už tehdy jsem měla pro tuto krásnou oblast slabost.

A když jsem před dvěma lety před okatou operací zvažovala, kam se vydat na poslední výlet (ano, v hlavě se mi honily i ty nejhorší varianty, jak by operace mohla dopadnout), tak jsem zvolila právě Mikulov a pálavské kopce.

A shodou náhod tato oblast už léta lákala mé rodiče a před dvěma lety si právě v Mikulově koupili úžasnou chaloupku. Jelikož z Brna do Mikulova to je autem cca 45 minut, trávím zde podstatnou část svého volného času.

Ráda bych se s vámi podělila o pár fotek z této nádherné oblasti.