Andalusie - dovolená "snů"

28. května 2017 v 17:13 | Ráďa |  Cestování
Andalusie je autonomní část Španělska, která leží na úplném jihu Španělska. Rozkládá se od Středozemního moře až k pobřeží Atlantského oceánu a od východu k západu ji protíná dlouhé údolí řeky Guadalquivir, ohraničené pohořím Sierra Morena na severu a Sierra Nevada na jihu. Na vyprahlém východě lze mezi polopouštní vegetací Almérie najít typickou severoafrickou vegetaci, zatímco na západě protéká Guadalquivir bažinami a mokřinami. Její hlavní město je Sevilla, živá metropole, středisko průmyslu a dějiště světové výstavy EXPO 92. Díky architektonickým skvostům a kouzelnému kraji s nádherným pobřežím, patří Andalusie mezi nejkrásnější a nejnavštěvovanější oblast Španělska.

Andalusie je známá i pro svoji maurskou architekturu, kterou můžeme vidět na palácích Alhambra v Granadě, mešito-katedrále v Córdobě nebo na věžích Torre del Oro a Giralda v Seville. Dále nás okouzlí nádherné pláže, uvolněná atmosféra a temperament místních obyvatel nebo do nebe šplhající vrcholky pohoří Sierry Nevady. (Zdroj: http://andalusie.name/).

Přiznám se, že jsem v Andalusii nikdy nebyla, vlastně ve Španělsku jsem byla jen v roce 1992 na první velké rodinné porevoluční dovolené na "ten západ", a to na severu na Costa Brava. A když jsem si prohlížela internetové stránky dané cestovní kanceláře s nabídkou cyklo-zájezdů, tak mě právě Andalusie zaujala. A co víc, jednalo se o kombinovaný zájezd s dopravou autobusovou nebo leteckou s tím, že kola velká zavazadla jela busem. Samozřejmě že jsme v žádném případě neuvažovali o dopravě autobusem (cesta busem do Pyrenejí byla mojí poslední dlouhou cestou), ovšem přepravovat kole letecky je celkem komplikované. A tato kombinace, kterou cestovní kancelář nabízela, se jevila jako dokonalá. Navíc volno na státní svátek nám umožnilo odletět o dva dny dřív a udělat si soukromou prohlídku Madridu.

V praxi to vypadalo tak, že jsme v sobotu dopoledne na dohodnutém místě naložili do autobusu kola a kufry, v pondělí jsme odletěli do Madridu a ve středu ráno jsme se po šťastném shledání se s koly a zavazadly připojili k zájezdové skupině a vyrazili na první cyklo-výlet.

Zní to jako naprosto dokonalá a snová dovolená, nemám pravdu? Dnes je to přesně týden, co jsem se vrátila a stále nevím, jak ji pojmout. Krásná příroda, úžasné jídlo, skvělé nápoje ať už nealkoholické nebo ty vinné. Ale … .

Z mého pohledu organizačně naprostý propadák. Pokud jedu na CYKLO-dovolenou 4000 km od domova, tak předpokládám, že si na tom kole opravdu zajezdím. Za dva týdny jsme najeli 272 km, ano, to číslo není překlep. Nejsem honič kilometrů, abych si dokázala, že za den fakt tu stovku dám (ano, dám ji na dunajské cyklostezce nebo na Balatonu). Tato dovolená byla naprostým plýtváním volného času. Jsem ranní ptáče a vzhledem k posunu východu slunce jsem vstávala v 7:00 - 7:15, snídaně byla podávána od 8 hod. Na většinu výletů jsme jeli autobusem a stejně tak se na kole k autobusu dojíždělo a přejíždělo se zpět na ubytování. Když to obecně časově shrnu, tak jsme na kolo sedali cca v 11 hod a sesedali mezi 15. a 16. hod. Upřímně, jeli byste 4000 km na cyklo-zájezd, kde na kole strávíte 4 - 5 hod a po zbytek času se budete nudit? Bydleli jsme u horské vesnice, která byla naprosto úžasná a fotogenická, ale nebylo zde co dělat. Tedy vlastně ano, čekali jsme od návratu (cca od 17 hod) na večeři, kterou v rámci polopenze podávali od 20 hod.

Takže na tuto dovolenou nahlížím s velkými rozpaky, psala jsem do CK zpětnou vazbu, ale jelikož se jedná o rodinnou firmu a tchán majitele byl průvodcem tohoto zájezdu, tak opravdu nic neočekávám. Navíc pan průvodce měl (a asi stále má) velmi blízký kontakt k alkoholu, což taky profesionalitě zájezdu nepřidá.

Do dnešního pesimistického článku jsem nevkládala žádné fotografie, ty si nechám na příště. A začnu Madridem, který mě opravdu nadchl.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 werka13 werka13 | E-mail | Web | 28. května 2017 v 22:34 | Reagovat

Hm - dva týdny, necelých 300 km, to se zdá málo i mně, která na kole moc nejezdí. Ranní snídaně by pro mne byla tak akorát, ale  návrat v pět mi přijde fakt hodně brzo (a na mne by byla pozdě i ta večeře - zažila jsem to loni v Albánii a vím, že tak od sedmi jsem měla chuť ohlodávat roh stolu). Ale jsem zvědavá na další reporty.

2 Simona Simona | Web | 29. května 2017 v 13:47 | Reagovat

Nejsem žádnej cyklo přeborník, ale těch téměř 300 km je opravdu žalostně málo. Přitom Andalusie, tam by musely bejt parádní výlety, stále by bylo za čím jezdit. A ta véča tak pozdě, hrůza. Já zvyklá se ládovat kolem pátý bych tohle nedala.

3 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 29. května 2017 v 20:11 | Reagovat

[1]: Veverko, snídaně byly v podstatě OK, i když pak ještě následoval přejezd autobusem na začátek trasy. Je i pravda, že tam na západě :-D vycházelo slunko až v 7:15, takže i já, zvyklá vstávat ve 4:44, jsem spala třeba "až" do půl sedmé.
Pozdní (a táhlé) večeře jsou pro jižany typické. Pan průvodce se prý snažil s nimi domluvit dřívější čas, ale prý byli neoblomní. Večeře byla čtyř-chodová (salát, polévka, hlavní jídlo a dezert) a někdy při tom jižanském tempu trvala i dvě hodiny. Většinou jsem byla po polévce sytá a s plným žaludkem jsem už v deset večer byla neskutečně ospalá.
Prostě je to jiná kultura a pokud cestuji do jejich země, tak to musím respektovat. Jídla byla vynikající :-)

4 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 29. května 2017 v 20:13 | Reagovat

[2]: Simčo, v podstatě jsem většinu řekla již v předchozím komentáři. A s Tebou naprosto souhlasím. Přes den jsme si dávali jen něco malého a po příjezdu mezi pátou a šestou si tělo žádalo něco většího. Samozřejmě že jsme něco snědli (zeleninu, ovoce, jejich úžasnou sušenou šunku nebo sýry), ale pak jsme část večeře nedojedli, což byla škoda :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.