Červenec 2017

Kutná Hora - Sedlec

28. července 2017 v 15:46 | Ráďa |  Cestování
Troufnu si říct, že okrajová část Kutné Hory, Sedlec, je jedním z nejvyhledávanějších turistických cílů tohoto krásného města. Jednoznačnou dominantou je sedlecká Kostnice, ale i Kostel Panny Marie je opravdu překrásný.

Z centra města je to ke Kostelu Panny Marie opravdu jen několik kilometrů a já musím spěchat s výkladem, abych jej stihla. Zde se nám stala taková menší nepříjemnost. Kostel Panny Marie má nádherný interiér. Jednoduchý, ale díky nádherným gotickým oknům zde světlo opravdu čaruje. Nikdy bych nepředpokládala, že památka UNESCO, kam tento kostel patří, bude ve svátek zavírat už v 17 hod. Takže do kostela se dostali jen ti, kteří šli nejprve sem a až pak do Kostnice. Nic se nedá dělat. Pokochat se krásným interiérem se můžete alespoň zde.

A teď už k tomu (pro většinu klientů nejzajímavějšímu) místu, tedy ke Kostnici. Ano, je to místo zvláštní, pro někoho ponuré či bizardní. Mi osobně to přijde hodně "ulítlé". Posuďte sami z následujících fotek.

Kutná Hora

27. července 2017 v 17:21 | Ráďa |  Cestování
Když jsem dostala nabídku průvodcovat o červencovém státním svátku Kutnou Horu, tak jsem neváhala ani vteřinu a kývla. Příprava a průvodcování zájezdu do Kutné Hory byla před lety téma mojí závěrečné práce v kurzu průvodců. Tehdy jsem jela do Kutné Hory na důkladný průzkum a už tehdy jsem byla z tohoto města nadšená.

První zastávkou našeho výletu byl zámek Konopiště. Dovnitř jsem se z důvodu dalších povinností nedostala, jen jsem klientům zařídila vstupenky a předala je místní průvodkyni na prohlídku interiéru zámku. Klienti byli moc spokojeni. Já na ty hrady a zámky moc nejsem, ale okolí zámku bylo moc pěkné.

Zámek Konopiště

Sirupy

18. července 2017 v 16:34 | Ráďa |  Recepty
Letos vůbec poprvé v životě jsem se vrhla na na výrobu domácích sirupů.

Začátkem června jsem vyrobila sirup bezový. Recptů na internetu je spousta, já jsem si nakonec vybrala tento a dobře jsem udělala. Příprava je jednoduchá a s výsledkem jsem byla opravdu spokojená.

Následně jsem od kolegyně dostala plnou tašku máty, prý ji roste na zahradě jako plevel. (Hmmm, mi vždycky chcípne Nerozhodný). Tak jsem se rozhodla zpracovat ji na mátový sirup. Recept jsem čerpala z mého oblíbeného Veverčina blogu. A s výsledkem jsem taky byla moc spokojená.

V budoucnu určitě ještě nějaký sirup vyrobím.

Podzemní jezero Seegrotte a zámecký areál Laxenburg

16. července 2017 v 10:03 | Ráďa |  Cestování
Tuto zájezdovou kombinaci mám moc ráda a taky jsem si ji minulou sobotu moc užila. Předpověď počasí nezněla moc optimisticky, což není pro odpolední pobyt moc příznivé.

Výlet jsme začali prohlídkou podzemní jeskyně Seegrotte. Když jsme přijížděli na místo, tak vydatně pršelo. Pro prohlídku podzemí to naštěstí nevadí. O Seegrotte jsem psala již zde, takže tady jen vložím jedinou povedenou fotku.

Podzemní jezero Seegrotte

Vídeň – rychle, zběsile a hodně překombinovaně

12. července 2017 v 18:59 | Ráďa |  Cestování
Vídeň jsem průvodcovala v různých variantách již mnohokrát. Ale mix, který mi připravila cestovka tentokrát, byl opravdu ojedinělý.

V podstatě jsem "vyfasovala" tři různé vídeňské zájezdy a spolu s námi jeli v autobuse klienti ještě se čtvrtou vídeňskou kombinací, ale ti měli svou průvodkyni a vysazovali jsme je jako první.

A já jsem pak zůstala v autobuse se skupinkou klientů, kteří jeli na in-line brusle, dále s klienty, kteří měli v programu plavbu po Dunaji, prohlídku centra a návštěvu Prateru a třetí skupinku, která šla do Haus des Meeres (Domu moře).

Naši první zastávkou byla Dunajská věž (Donauturm). Je to nejvyšší věž a stavba ve Vídni, postavená roku 1964 podle návrhu architekta Hannese Lintla. Jde o druhou nejvyšší stavbu Rakouska. Nachází se uprostřed Donauparku poblíž Dunaje. Věž je vysoká 252 m, ve výšce 150 m je pozorovací plošina, ve výšce 160 m otáčející se kavárna. Jedno otočení kavárny trvá 26, 39 nebo 52 minut. Ve věži jsou dva výtahy, cesta nahoru trvá asi 35 sekund. Jinak na ni vede 776 schodů. U pozorovací plošiny je také plošina na bungee jumping.

Dunajská věž

Den dětí ve Vídni

5. července 2017 v 12:57 | Ráďa |  Cestování
U příležitosti dětského dne jsme poslední květnovou sobotu vyrazili do Vídně. Na programu dne bylo jednak vídeňské ZOO a následně zábava v Prateru.

Naší první zastávkou bylo vídeňské ZOO, které se nachází v nádherném schönbrunnském parku. Císař František I. Štěpán Lotrinský, manžel Marie Terezie, ji založil v roce 1752 - jako "zvěřinec" schönbrunnského zámeckého parku. Bohatá historie i poloha v těsné blízkosti slavného barokního zámku, letní císařské rezidence, jí dává neodolatelnou přitažlivost. Dodnes můžeme v ZOO obdivovat staré barokní stavby, ze kterých je stále cítit atmosféru císařské doby.