ROK 2017

7. ledna 2018 v 17:37 | Ráďa |  Radosti
Nemám ráda bilancování. V běžném životě většinou funguji tak, že se zpět neohlížím. Stalo se, co se stalo a život jde dál. Rýpat se v minulosti opravdu smysl nemá a otevírat rány z druhé světové už vůbec ne. Nabila sis čumák? OK, otřep se a život jde dál. A po pravdě? Nejednou jsem se na různých blozích ušklíbala nad články na téma, jaký byl rok uplynulý, co by autor udělal jinak a lépe. A ještě mnohem více nad závazky do roku nového. Ale je to věc každého, někdo jiný se zase může ušklíbat nad mým blogem.

Přiznám se, že tentokrát je to u mě jiné. Jak s oblibou říká můj kolega, stárnu. Žiju už druhou polovinu svého života a asi i více o životě jako takovém přemýšlím. Ale hlavně, rok 2017 byl pro mě opravdu rokem výjimečným. Pojďme se na něj podívat.

LEDEN - 2.1.2017. Plním si svůj (dětský) sen a s vypětím všech sil se vyplazím na Kilmanjaro, nejvyšší horu Afriky. Čekám euforii, radost, skákání do nebes (tam už vlastně jsem). Euforie z tohoto výstupu se nedostavila nikdy. I dnes, když koukám na fotky, tak si říkám, jo, bylo mi blbě, vylezla jsem tam a nikdy více. Kili bylo můj výškový limit (spíš přes-limit).

Na Kilimanjaru

Ale dětský sen o Africe jsem si splnila a na Afriku jsem se podívala z její střechy.

Cestou na Kilimanjaro

Po výstupu

ÚNOR - dopisuju cestopis o Kilimanjaru, který následně moje spolucestovatelka vloží do své úžasné fotoknihy. Tu dostávám v září k narozeninám a jsem z ní nadšená.

Kili kniha

BŘEZEN - první jarní den si užijeme ve Vídni a okolí. Poprvé navštívím jezero Seegrotte i vyhlášenou vídeňskou cukrárnu Demel.

Seegrotte

Vídeň, cukrárna Demel

DUBEN - poprvé máme na Velký pátek volno a já využívám velikonoce k cestování. V pátek Bratislava, v sobotu Praha a v neděli a v pondělí Vídeň. Ano, tak to má být. A samozřejmě zase ta Pálava.

Bratislava, hrad

Praha, Karlův most

Vídeň, největší vídeňský řízek

Mikulov

KVĚTEN - ne zrovna povedená cyklo-dovolená v Andalusii. Cestovce se to prostě nepovedlo. Ale co už. Viděli jsme nádhernou Alhambru, andaluské kopce a španělské jídlo a pití jsme si užili, jak se patří.

Sangria

Jíme ve Španělsku

Madrid nás nadchnul, ale ten jsme si jeli po své vlastní linii a Barcelona na nás ještě čeká.

ČERVEN - poprvé navštěvuji květnou zahradu v Kroměříži, provádím kamarádku Bohdanu a její známé po vilách v brněnské Masarykově čtvrti, průvodcuji mou oblíbenou Medvědí soutěsku a zámecký park Laxenburg.

Kroměříž, květná zahrada

Brno, vila Stiasny

Rakousko, Medvědí soutěska

První letní den si bereme volno a vyrážíme do Bratislavy.

cestou do Bratislavy

cestou ze Slavína

Bratislava, snídáme

K tomu všemu si přibírám práci č. 3, která mě neskutečně baví a obohacuje. No a taky hodí nějaké ty penízky, co si budeme povídat.

ČERVENEC - průvodcování pokračuje. Navštívím Konopiště a Kutnou Horu, podzemní jezero Seegrotte a opět zámecký park Laxenburg. A také mou oblíbenou Vídeň.

Konopiště

Kutná Hora

Kutná Hora - Sedlec, kostnice

Zámecký park Laxenburg

Na konci měsíce vyrážím na víkend do Wroclawi navštívit mou kamarádku Moniku. Neviděly jsme se dlouhatánských 14 let. Wroclaw mě příjemně překvapí svou krásou a setkání po letech je prostě skvělé. A plánujeme nějaké další společné výlety "jako za mlada".

Wroclaw

SRPEN - pro mě odpočinkový měsíc. Průvodcuji pouze jednu sobotu, a to Hallstatt s vyhlídkou 5 prstů. Počasí se moc nevyvedlo, ale i tak měl výlet úspěch. Většinu volného času trávím na Pálavě, v Mikulově.

Halštatské jezero

pohoda v Mikulově

V srpnu také v rámci narozeninové oslavy navštívíme protiatomový kryt pod Špilberkem a po prohlídce si dopřejeme retro menu Marcela Ihnačáka.

Brno, retro menu Marcela Ihnačáka

Brno, protiatomový kryt pod Špilberkem

ZÁŘÍ - měsíc cestování. Hned na začátku měsíce průvodcuju víkendový zájezd do Salzburgu a na Hitlerovo orlí hnízdo. Zájezd organizačně klapne, Salzburg je krásný, ale na Orlím hnízdě nám bohužel nevyšlo počasí. Ale i tak se výlet povedl.

Salzburg

Hitlerovo Orlí hnízdo

Na konci měsíce odlétám na dámskou jízdu s mou kamarádkou Monikou. Když jsme se v červenci ve Wroclawi viděly, tak jsme se domluvily, že si někam vyrazíme na prodloužený víkend. Prostě podle nejlevnějších letenek. Že to bude do San Francisca, mě ani ve snu nenapadlo. A že si tu dámskou jízdu tak užijeme, tak o tom jsem nesnila ani v těch nejtajnějších snech.

San Francisco

ŘÍJEN - do naší rodiny přibývá nový člen. Štěňátko z útulku, Kiliána (a taky Zlobiána, Čuriána, Ničiána, Kousiána). Je to naše černé zlato s heboučkým kožíškem, ale také zlobivé čertisko, které mám někdy chuť roztrhnout vejpůl. Za první měsíc jsem v bytě vytírala asi tolikrát, jako za za poslední dva roky.

LISTOPAD - měsíc a magické datum 4.11. Den, kdy mi život dá zase jednou najevo, že když si myslím, že je vše růžové a vše se daří, tak je potřeba mě usměrnit a vrátit zpět na zem. Je to za námi, přebolelo to a hlavně, život jde dál a už zase je zabarven narůžovo. A k tomu jsme se na začátku listopadu přestěhovali z Brna na venkov. Ano, do bytovky, ale hned za domem máme nádherný les a zatím jsme v novém prostředí maximálně spokojeni.

U nás na venkově

PROSINEC - pracovně nejnáročnější měsíc. Průvodcuji všechny 3 adventní víkendy, ale i když padám na ústa, tak ty dny se spokojenými klienty stojí za to. 3x Vídeň, Retz, Schloss Hof a Bratislava a Krakow.

Adventní Vídeň

Adventní Retz

Adventní Bratislava a Schloss Hof

Adventní Krakow

O to více si užívám krásné a pohodové vánoce v rodinném kruhu a následně volno na mé milované Pálavě. Po x-letech trávím Silvestr a Nový rok v Česku. Bujaré oslavy moc nemusím, o to příjemnější je Silvestr strávený doma povídáním s mým nejdražším u nejedné sklenice vína.

Adventní venkov Mrkající

Adventní Opava

Povánoční Mikulov

Suma sumárum, milý roku 2017: jsem neskutečně šťastná, že mám partnera, který to se mnou nemá jednoduché, přesto je mi oporou v situacích krizových i těch bláznivých, které si vytvářím svou povahou. ON je opravdu ten nejcennější dar, který jsem mohla dostat (a k tomu je ještě chytrý a fešák a tímto reportáž o něm končím, protože mi ho některá z vás ukradne S vyplazeným jazykem).

Stejně tak jsme vděčná za svou rodinu. Ano, jsme hlávky z čeledi podivné, ale máme se rádi a držíme spolu, troufám si říct, že nás nic nerozdělí.

Taky děkuji osudu za mou nejlepší kamarádku Renču, která, ač je stovky kilometrů daleko, byla, je a bude mi (doufám) oporou. Věřte, že v krizových situacích kilometry nehrají vůbec žádnou roli (stačí WhatsUp).

A v neposlední řadě jsem ráda, že mám mou cestovatelskou kamarádku Soňu, které věřím natolik, že se s ní vydám do míst, kde, když se stane průser (výšková nemoc, malárie, ulomená noha, kousnutí hyenou skvrnitou), tak se na ní můžu spolehnout. Buď mě dotáhne k nějakému felčarovi, nebo mě milosrdně skopne dolů ze skály.

Děkuji moji kamarádce Hance, se kterou jsme seděly v lavici na základní škole za to, že tu je. Vídáme se málo. Ale při každém setkání mi ukazuje, jak mladé stále jsme. Monitoruje můj život bez jízlivých a vlastně jakýchkoli komentářů (a to je učitelka Smějící se). A já z povzdálí sleduju život její, pro mě hezký, příjemný a pohodový se sympatickým manželem a dvěma krásnými dětmi (pod pokličku jim nevidím a doufám, že i tam je stejný).

Jsem ráda za všechny lidi kolem mě, kteří mě něčím obohacují, předávají mi své zkušenosti, podporují mě a mají mě rádi.

PF 2018

Věřím, že tomu tak bude i v roce 2018.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 werka13 werka13 | E-mail | Web | 8. ledna 2018 v 20:49 | Reagovat

Hezká rekapitulace (že bych příští rok taky... zatím jsem to nedělala, ale docela se mi to líbí - teď je ještě otázka, jestli bych to uměla tak zajímavě sepsat ;-)).
A i když už doba novoročních přání už je tak trochu pryč, tak ti přeju, ať jsi i nadále obklopena prima lidmi (včetně partnera, protože to je fakt hodně) a ať tě v tom letošním roce potkávají hlavně samé  pěkné zážitky. A  já se budu těšit, že si o nich přečtu...

2 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 14. ledna 2018 v 14:41 | Reagovat

[1]: Veverko, děkuji :-)

3 Verča+Brenda Verča+Brenda | 19. ledna 2018 v 6:41 | Reagovat

Ráďo, moc moc krásný článek. Je vidět, že sis uplynulý rok užila na plné obrátky. Přeji Ti, tvému milému i Kili, aby se vám minimálně stejně vydařil i rok následující!

4 Dominátor Dominátor | Web | 19. ledna 2018 v 9:11 | Reagovat

pěkný blog

5 klavesnicetuka klavesnicetuka | Web | 19. ledna 2018 v 11:23 | Reagovat

ty jo Kilimanjaro!! smekám!:)

loni jsem s manželem stihla ten vídeňský řízek...a ten teda byl! :-D

Na Orlí hnízdo se chystáme už roky ale ještě k tomu nedošlo - stojí to za to?

6 jmenuju-se-sacharin jmenuju-se-sacharin | E-mail | Web | 19. ledna 2018 v 13:04 | Reagovat

Pěkná rekapitulace. :-)

7 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 19. ledna 2018 v 15:36 | Reagovat

[3]:Verčo, moc děkuji za přání. Tento rok bude náročný, ale věřím, že minimálně stejně tak krásný jako ten minulý. Moc Tě zdravím a Brendičku samozřejmě taky :-).

8 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 19. ledna 2018 v 15:37 | Reagovat

[4]: Děkuji :-). Vím, že mám rezervy a letos plánuju v blogování zlepšení, tak snad to bude opravdu k lepšímu. ;-)

9 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 19. ledna 2018 v 15:40 | Reagovat

[5]: Ano, Kili se povedlo a děkuji za poklonu. A vídeňský řízek? Jojo, dobrota veliká a už brzy bude zase.
Orlí hnízdo určitě stojí za to. Když vyjde počasí, výhledy jsou opravdu fantastické. A když nevyjde, tak jsou takové, jako na fotce v článku :-D. Ale rozhodně doporučuji. Nahoře to je opravdu na chvilku, takže doporučuji kombinaci s plavbou po Koenigsee nebo se Salzburkem.

10 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 19. ledna 2018 v 15:43 | Reagovat

[6]: Děkuji :-)

11 J.R. J.R. | Web | 19. ledna 2018 v 18:44 | Reagovat

WOOOW O_O klobouk dolů nad vašema zážitkama z cestování ;-) krásný pejsek :-P všechny vaše fotky jsou skvělý ??? .

12 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 19. ledna 2018 v 19:54 | Reagovat

[11]: Moc d2kuji :-)

13 little-booktea little-booktea | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 8:41 | Reagovat

Tolik cestování!!!! To je snad sen. Vánoční trhy bych si přála taky jednou navštívit a úpný sen by byl každý víkend někde jinde

14 little-booktea little-booktea | E-mail | Web | 20. ledna 2018 v 8:42 | Reagovat

[13]: a ještě jsem zapomněla na Killian!!! Moc krásný péjsek❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

15 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 20. ledna 2018 v 12:20 | Reagovat

[13]: Určitě se Ti Tvé přání jednou splní, uvidíš. Na jeden den se dá za rozumný peníz vyrazit kamkoli. Držím palce, ať stihneš aspoň jedny trhy. Nevím, odkud jsi, ale třeba trhy v Olomouci jsou moc pěkné.

16 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 20. ledna 2018 v 12:20 | Reagovat

[14]: Kiliána moc děkuji :-)

17 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 20. ledna 2018 v 15:26 | Reagovat

V té vile Stiasny (nevím jestli to píši správně) jsem byla taky ve stejný měsíc. A v Kutné Hoře-Sedleci taky, jaká náhoda :D

18 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 20. ledna 2018 v 15:46 | Reagovat

[17]: Tak kde se potkáme příště? :-(

19 beallara beallara | Web | 20. ledna 2018 v 16:03 | Reagovat

Všechno je parádní včetně té třetí práce, protože v momentě uvědomění si takového závazku a pracovního nasazení, klobouk dolů. Jsem nadšená ze všech těch fotografických degustací, ale ten vídeňský šnicl, tak ten musím ochutnat.
Přeji stejně plodný rok.

20 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 20. ledna 2018 v 17:28 | Reagovat

[19]: Děkuji, druhá a třetí práce je doplňková a nárazová a můžu si ji regulovat. Baví mě obě. A vídeňský řízek a i ten salát opravdu stojí za to :-)

21 slunecnyden slunecnyden | Web | 21. ledna 2018 v 20:20 | Reagovat

Stihla jsi toho procestovat i zažít opravdu dost. Klobouk dolů.

22 Ráďa (autorka blogu) Ráďa (autorka blogu) | Web | 27. ledna 2018 v 16:29 | Reagovat

[21]: Děkuji :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.