Duben 2018

Japonské jídlo II. – na ulici

25. dubna 2018 v 22:07 | Ráďa |  Cestování
A je zde pokračování japonské jídelní rubriky, tentokrát to bude jídlo z ulice. Je to jídlo, které se vyskytuje nejvíce na výletních místech. Každé z těchto jídel "do ruky", které jsem ochutnalo, bylo vynikající. A opět jsem se setkala s českými komentáři: "no, jak toto můžete jíst?", myšleno: "jak toto můžete vzít do huby?" apod. Občas mi to připomínalo Troškovo Slunce, seno .... S vyplazeným jazykem.

No, tak se pojďme na ty "hrůzy" podívat.

Ústřice jsem jedla podruhé v životě. Poprvé to byla naprostá katastrofa, ale tyto japonské pečené zakápnuté sójovou omáčkou a citrónem byly vynikající.

Čerstvě osmažené krevety na tokijském rybím trhu neměly chybu.

Japonské jídlo I. – snídaně

24. dubna 2018 v 21:48 | Ráďa |  Cestování
Ranní ptáče dál doskáče a snídaně je základ. Známá rčení. Japonská snídaně je od té evropské opravdu hodně odlišná. Já jsem většinou vstávala ještě před časem na snídani, takže jsem začínala první snídaní již na hotelovém pokoji.

Zelený čaj jsem pila nejen k snídani, byl součástí mého pitného režimu každý každičký den. Občas jsem k němu přidala mandlový nápoj s příchutí kávy.

Japonsko – první dojmy

21. dubna 2018 v 7:52 | Ráďa |  Cestování
Dva týdny utekly celkem rychle, program byl opravdu velmi bohatý, ani chvilku jsme se nenudili. Ráno jsme z hotelu vyráželi před osmou a vraceli jsme se většinou kolem sedmé večer.

Ranní příprava

Docela se mi stýskalo a v závěru se mi už fakt chtělo domů. Jelikož je Japonsko země civilizovaná, tak i když jsem byla na druhé straně zeměkoule, tak jsem díky vyspělým informačním technologiím mohla sdílet své zážitky v podstatě v přímém přenosu a každodenní komunikace byla naprostou samozřejmostí. Toto byla pro mě novinka, kterou na mých cestách po Africe neznám. Tam je výsadou dostupná zásuvka pro nabití mobilu a signál samotný.

Japonsko - úvod

9. dubna 2018 v 14:15 | Ráďa |  Cestování
Tato cesta rozhodně nebyla plánovaná. Objevila se možnost vyrazit na tento výlet asi týden před odjezdem, a to za velmi výhdnou cenu. Trošku jsem váhala, přeci jen to bylo docela na rychlo. A hlavně, také si nemůžu jen tak vycestovat, musím brát hled na komplikace, které tím způsobím svým nejbližším.

Nakonec po poradě doma a po asi 158. ujištění, že odjet je opravdu v pořááááááááááádku, jsem na nabídku kývla. Naštěstí přípravy na cestu do Japonska nejsou nikak komplikované. Česká republika má s Japonskem bezvízový styk, takže se dá opravdu odjet téměř hned.

Jsem 4. den v Japonsku, užívám si to, co to jen jde, dnes ráno jsem konečně přes půl zeměkoule dopsala poslední studijní podklady v rámci práce č. 3 a teď si tu dovolenou opravdu užiju. Přikládám pár fotografií a po dovolené bude cestopis.

Tokio

Matcha - všude Usmívající se

Shinkanse, taková japonská lokálka

Hezké jaro na té druhé půlce zeměkoule Usmívající se !!!

PS: Slibovala jsem článek o vídeňském Café Central. Opravdu bude, jen později.

Velikonoce ve Vídni

4. dubna 2018 v 20:44 | Ráďa |  Cestování
Během naší předvelikonoční návštěvy jsem si všimla, jak Rakušané svátek Velikonoc moc prožívají. Domy i předzahrádky jsou vyzdobeny, všude se to hemží malovanými vajíčky, zajíčky, slepičkami či beránky. Rakušané si opravdu na velikonoční svátky potrpí. Tento článek bude hlavně o fotkách (a taky o tom, že určitě dostanete hlad).

My jsme jen nakoukli do vyhlášené cukrárny Demel a opravdu jsme se nestačili divit, co vše bylo ve velikonoční nabídce.

Předvelikonoční Vídeň

2. dubna 2018 v 19:48 | Ráďa |  Cestování
Vídeň a Velikonoce prostě patří k sobě. Letos jsme z organizačních, časových a onakých důvodů jeli do Vídně již před Velikonocemi. Vyrazili jsme ve středu po práci a vrátili jsme se večer dne následujícího. Bylo to opravdu jen na skok, ale musím říct, že jsme si to patřičně užili.

Jelikož duben bude cestovatelsky náročný, vyrážím průvodcovat zemi dalekou, předalekou, pojali jsme tento výlet i jako oslavu našeho dubnového výročí. I z tohoto důvodu jsem tentokrát využila na booking.com nasbírané slevy a objednala jsem nám ubytování přímo v centru Vídně a po pravdě, hodně luxusní. Tedy alespoň podle fotografií na webových stránkách. Realita byla bohužel jiná a já jsem hned po příjezdu poprvé po asi deseti letech používání tohoto webu pro ubytování podala reklamaci. Výsledek zatím nevím, ale určitě o něm napíšu. V podstatě jsme měli kde složit hlavu, postel byla čistá a na ubytování bylo sucho a teplo (ahoj, stane na Islandu).

Toto fakt na 4* není a nebylo to to jediné, co se mi na "hogo-fogo" ubytování nelíbilo

Březnové knižní ohlédnutí

1. dubna 2018 v 17:20 | Ráďa |  Knihy
Ladislav Špaček - VELKÁ KNIHA ETIKETY

Další z knih mistra etikety - pana Špačka. Toto vydání je velmi obsáhlé a opět, jako všechny jeho knihy nebo DVD, také poučné.

Kniha je psaná příjemným jazykem a i když se jedná ve své podstatě o odbornou literaturu, čte se velmi příjemně.