Carevny v Barceloně - část 1.

4. června 2018 v 17:14 | Ráďa |  Cestování
Barcelonu jsme měly v plánu již minulý rok. A to cestou zpět z cyklo-dovolené v Andalusii. Dovolená se ne zrovna moc povedla a my jsme nakonec pěkně otrávené odletěly domů už z Malagy a Barcelonu jsme vypustily. Samozřejmě s dohodou, že se tam co nejdříve vypravíme. Úplně nejdříve to tedy nebylo, ale za necelý rok jsme nasedly do letadla a vyrazily jsme za dalším carevnovským cestovatelským dobrodružstvím. Využily jsme letošní první květnový svátek, který spolu s jedním dnem dovolené udělal úžasný čtyřdenní prodloužený víkend. A my jsme letěly v pátek odpoledne, takže jsme měly ještě jedno odpoledne k dobru.

Plán byl od začátku jasný. Budeme si užívat. Žádný stres, žádný běh po památkách s cílem jich "proletět" co nejvíce, prostě odpočívat a užívat si toto krásné město plnými doušky (nejen sangrie).

Ubytování jsme zvolily vskutku královské carevnovské. Měly jsme nádherný hotel téměř v centru Barcelony, nedaleko stanice metra. Pokoj byl prostorný a výhled famózní. A třešničkou na dortu byl úžasný bazén na hotelové střeše.

Rozhodně jsme si nemohly stěžovat na hotelové snídaně. Řeknu vám, že snídat denně uzeného lososa a šampaňské bych si velmi rychle (a ráda) zvykla.

Ale dost o ubytování, kam jsme chodily přespávat (a snídat a popíjet večerní sangriu). Po příletu jsme z letiště vyrazily do centra autobusem. Letiště není daleko, pohodlné autobusy jezdí poměrně často a jízdenka se dá koupit předem na internetu.

Do hotelu jsme to měly jen pár ulic pěšky. Hned první večer jsme vyrazily ke Kouzelné fontáně. I když všude kolem bylo hodně lidí, kteří také čekali na hudební a světelnou show, vůbec mi to nevadilo. Podívaná to byla parádní a rozhodně to stálo za to.

Druhý den ráno jsme se vydaly plné zvědavosti k architektonické perle Barcelony a tou je beze sporu Sagrada Família. Chrám, jehož stavba započala již v roce 1882, není dodnes dokončen. Pan Gaudí nebyl žádný troškař a toto jeho dílo je opravdu megalomanské. My jsme to k chrámu měly z hotelu asi jen 10 minut pěšky. A řeknu vám, čekala jsem obří stavbu, ale i tak mi spadla brada. Dopoledne jsme si prohlédly stavbu zvenčí. Prohlídka interiéru Sagrady Famílie nás čekala odpoledne.

Lístky jsme si rezervovaly asi měsíc předem. Je to potřeba, protože bývají zejména v hlavní turistické sezóně beznadějně vyprodané. Prohlídku jsme měly rezervovanou na 16. hodinu. Jelikož druhá carevna "fušuje" do fotografování, tak z různých profesionálních diskuzí vyšpiónovala, že nejlepší světlo je uvnitř chrámu právě kolem 16 hod. A je to pravda pravdoucí. Světelné efekty byly opravdu dech beroucí.

Další den jsme vyrazily opět na architektonické toulky a opět po stopách Gaudího. Naším cílem byla La Pedrera (Casa Mila). Jedná se o bytový dům. A jelikož je autorem právě Gaudí, tak je fasáda různě zakřivená, obsahuje vypoukliny, oblouky a hrboly. Na střeše budovy se nachází strašidelné komíny, které jsou zdobené pro Gaudího typickou mozaikou. Uvnitř domu je umístěna bohatá expozice, která se věnuje hlavně Gaudímu, jeho životu a dílům. Nezanedbatelnou část také tvoří několik místností zařízených v původním duchu z doby, kdy byl tento dům postaven.

My jsme k La Pedrera dorazily poměrně brzy, vstupenku přes web jsme koupenou neměly, ale fronta u pokladny byla malá, takže jsme se poměrně rychle dostaly dovnitř. Když jsme z památky odcházely, fronta byla už pěkně dlouhá a asi by se nám v ní čekat nechtělo. Každopádně návštěva La Pedrera včetně procházce po střeše s nádhernými výhledy opravdu stála za to.

Odpoledne jsme si prošly gotickou čtvrť a vydaly se k moři, prošly jsme se po pláži a i nohy jsme smočily.

Další den hned ráno jsme vyrazily na vyhlídkové místo Bunkers del Carmel. Je to kopec, ze kterého je nádherný výhled na město a Barcelonu máte jako na dlani. Výšlap nahoru určitě stojí za to. Kromě výhledu na město samotné je zde i úžasný "výhled" na všechny ty pózující vystajlované slečny, které se zde fotí nebo se nechávají fotit (předpokládám, že na facebook, instagram a kdo ví, kam ještě). Pozorovat je je opravdu zábava. A jen tak mezi námi, myslím si, že ty holčiny se ani jednou nepodívaly na Barcelonu.

Odsud jsme se pěšky vydaly do Park Guell. Opět se jedná o Gaudího dílo. My jsme šly jen do veřejné části parku. Ta je zdarma. Do té placené jsme nešly z časových důvodů, a asi kdybychom tam jít chtěly, tak bychom si pěkně dlouho postály ve frontě na lístky.

Zakázku na projekt zahradního města podle anglického vzoru zadal architektu Gaudímu průmyslník Eusebi Guell. Antoni Gaudí vyprojektoval zahradní město s asi 60 stavebními parcelami. Projekt měl být financován z předem zaplacených záloh za dosud nepostavené domy, našli se však pouze 2 kupci - samotní stavitelé parku Gaudí a Güell. Realizace projektu se tak nezdařila a projekt zahradního města nebyl nikdy dokončen. Park posléze odkoupilo město a od roku 1926 zpřístupnilo jako městský park. Park má rozlohu 17,8 hektarů. Osobitý styl architekta se projevuje i v těch nejmenších detailech. Promenády jsou kryty sloupořadím se sloupy ve tvaru stromů, zvlněné tvary připomínají potoky lávy. Některé plochy architektonických prvků parku jsou kryty barevnými mozaikami z glazovaných keramických střepů nebo skla. Vzhledem ke své vyvýšené poloze na kraji města je park místem klidu kontrastujícím s ruchem katalánské metropole.

Prohlídka veřejné části parku stojí za to. A z parku jsme už vyrazily do centra na jídlo (jídlu a pití v Barceloně věnuji samostatný článek), a pak už jen přesun na letiště.

Odletem naše carevnovská dovolená v Barceloně skončila a já si troufnu říct, že se opravdu povedla.

Zdroje:

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.